Veel gestelde vragen

Waarom praten jullie over centimeters? Verlies ik geen kilo's? 
Omdat door de oefensessies de omvang vermindert. Tegelijk kan je gewicht aan wisselingen onderhevig zijn (voeding, hormonen, menstruatie, stoelgang etc.). Bovendien bouwt men spierweefsel op en dit weefsel dit is zwaarder dan vet.

Waarom slank ik af maar gaat mijn gewicht niet snel omlaag?
Om dezelfde reden als hierboven beschreven is, de omvang verminderd terwijl u tegelijkertijd spierweefsel opbouwt.

Hoe vaak mag ik wekelijks in de cabine?
Tijdens de afslankperiode adviseren wij 2 maal per week om te kunnen profiteren van het 'after-burn' effect (verhoogde stofwisseling tot 30 minuten na de training).

Hoe snel slank ik af?
Uiteraard is dat voor elke persoon weer anders. Dit hangt ook af van de uitgangssituatie. Zeker is dat u, wanneer u met een regelmaat van bijvoorbeeld twee maal per week in de cabine beweegt, je goed gebruik maakt van de calorieverbranding en het 'after-burn' effect.

Waarom moet mijn hoofd buiten de cabine, in de sauna is toch nog warmer?
Correct. Maar je bent in de cabine actief bezig en je kunt dit alleen volhouden wanneer je het hoofd 'koel' houdt.

Ik heb rugklachten. Loop ik risico dat deze niet erger worden?
Wanneer geen sprake is van een echte hernia of structurele rugproblemen kunnen bij het verbeteren van o.a. de buikspieren de rugklachten juist vaak verminderen omdat de rug meer ontlast raakt.


Ik heb een trombose, mag ik in de warmtecabine?
 
Bij een trombose mag u na toestemming van de behandelend arts in de cabine zodra de kwaal effectief behandeld is.

Werkt de methode in de cabine ook tegen cellulitis?
Jazeker! Doordat de doorbloeding sterk verbetert wordt het onderliggend bindweefsel positief beïnvloed. Hierdoor worden de afvalstoffen beter afgevoerd.

Blijft het resultaat goed wanneer ik stop?
Ja, maar daar moet u wel wat voor doen! Het antwoord is: blijven bewegen. Hierdoor blijft de rustverbranding op peil en zorg je er tevens voor dat je veel meer calorieën 'verbrandt'.

Wat houdt het zogenaamde jojo-effect in?
Het jojo effect zijn de gewichtsschommelingen bij de zgn. 'lijners' waarbij na een periode van weinig voedsel aanbod het lichaam zich hierop ingesteld heeft, de rustverbranding neemt af. Zodra men daarna weer 'gewoon' eet wordt de aangeboden energie voor een groot deel opgeslagen (meer vetweefsel) omdat de stofwisseling zich nog niet aangepast heeft. Men komt dus met grote snelheid weer aan het oude gewicht of zelfs daarboven!

Mag ik naast de cabine-oefeningen door blijven sporten?
Natuurlijk mag u uw sportbeoefening blijven uitvoeren. Voor het afslanken is dit echter niet noodzakelijk want je verbrandt immers bij het bewegen in de cabine al voldoende calorieën.

Waardoor kan je 'zware' benen krijgen na de oefeningen?
Dit kan voorkomen als je de frequentie te hoog opgevoerd hebt waarna er verzuring ontstaat door overbelasting. Volg dus de aanwijzingen!

Ik ben niet moe, doe ik wel voldoende?
Ja, de geleidelijke opvoering van het aantal bewegingen zorgt ervoor dat je lichaam niet overbelast raakt. Je gaat je er juist fitter gaan voelen.

Waarom moet ik de oefeningen vlot uitvoeren bij afslanken?
Omdat dit het energieverbruik aanzienlijk verhoogt.

Waarom is het beter bij het verstevigen om juist alles langzaam uit te voeren?
Omdat het dan gaat om spieropbouw waarbij het belangrijk is om spanning op de spieren te houden.

Krijg ik spierballen?
Nee, bij deze vorm van beweging niet. Spierballen krijg je bij krachttraining.

Ik ben voldoende afgeslankt. Wat nu? Verder gaan met oefenen in de cabine?
Je kunt kiezen voor het verstevigingprogramma in de cabine of voor een andere vorm van beweging of sport. Spierversteviging in de cabine na het afslanken heeft echter wel de voorkeur vanwege het grote voordeel dat je gericht de spiergroepen gebruikt op de plaatsen waar je al bent afgeslankt.

Ik sport of beweeg nooit. Helpt deze methode dan wel?
Jazeker, want je lichaam wordt dan eindelijk actief en dus ook al zijn functies. Daarnaast maken de liggende bewegingen in de verwarmde cabine de methode effectief en aangenaam, ook juist voor diegenen die nooit actief bewegen zoals senioren of mensen met gewricht– of reumatische klachten.

Is het beoefenen van deze methode leeftijd gebonden?
Nee, wanneer er geen fysieke problemen of bezwaren zijn mag in principe iedereen de bewegingen uitvoeren.

Moet ik een dieet volgen?
Je kan bij veel overgewicht ter ondersteuning gebruik maken van onze voedingsadviezen. Wij hebben ervaringen met talloze vormen van diëten / lijnen. Ons voedingsadvies versnelt uiteraard de afslankresultaten. Ongetwijfeld weet je dat wanneer je een gezond voedingspatroon volgt met voldoende maar niet overmatige (veelal lege) calorieën je al op de goede weg bent. Samen met de bewegingen in de cabine zal dit voor het gewenste en opmerkelijke resultaat zorgen.

Nog één tip: ben je er niet zeker van of je conditie en/of gezondheid goed genoeg is om de bewegingen in de TFM cabines te kunnen maken? Overleg dan met uw behandelend arts. Indien nodig geven wij op verzoek graag extra inlichtingen over de methode.